søndag 23. mars 2014

DIY Sommerfuglkostyme


Vår mellomste jente hadde sidan før jul snakka om at på neste karneval skulle ho være sommerfugl. Heilt ok tenkte eg. (Av erfaringsmessige grunner har eg gitt opp å prøve å prakke på dei kostyme som eg sjølv har tenkt ut..:))
Problemet var berre at eit sommerfuglkostyme ikkje er mulig å kjøpe...
Så det var faktisk min mann som meinte at dette må vi da kunne lage sjølv. Kan da ikkje være så vanskelig å lage eit lite sommerfuglkostyme, meinet han.
Og eg var forsåvidt enig i det.
Ettersom det etterkvart blei ein del snakk om dette kostyme, fann eldste jenta ut at dette ville ho og være ein del av, og skulle være sommerfugl ho og. Og det måtte ho jo sjølvsagt få være..:)

 Etter ein intens sykveld blei desse kostymene akkurat ferdig. Vi blei ganske så fornøgde alle sammen!
Og etter eit vellukka karneval prøvde eg å forsiktig å foreslå for jentene at ettersom vi hadde brukt så masse tid på kostymene, kunne dei kanskje ville være sommerfugler neste år og?

" Nei, nei mamma..! Vi har jo vært sommerfugler! Til neste år vil æ være cowboy! Kan du fikse det til mæ?"

:)



Slik gjorde vi det:

Lag først en vingemal.
Klipp ut vingene av et sitteunderlag
Klipp deretter to stoffstykker som passer til vingene. Sy sikksakk på begge stoffbitene.
Sy på strikk og evt pynt.
Legg stoffbitene rette mot rette og sy de sammen. La det være igjen en liten åpning.
Putt sitteunderlaget inn i stoffet og sy igjen hullet for hånd.

Følehorn:
en svart hårbøyle, piperensere og svarte bomullsdotter kjøpt på hobbybutikk:)

Ønsker alle ein fortreffelig søndagskveld!
Og tusen takk for så mange hyggelige kommentarer på mitt forrige innlegg:)




2 kommentarer:

  1. De var kjempefine! Store, flotte vinger, og ingen tvil om at de var sommerfugler! Tommel opp!

    SvarSlett
  2. Det var da noen utrolige søte sommerfugljenter..!! Fantastiske kostymer, dere er jammen meg kreative :) Og all ære til din "bedre halvdel" for å være så løsningsfokusert! Kan godt forstå at karnevalet ble vellykket :)

    Ønsker deg og alle dine ei fortsatt fin uke!

    SvarSlett

Tusen takk for alle kommentarer! Det gjer meg så glad:)