torsdag 30. august 2012

Mmmmm.. Bounty!


Det er så mange som har snakka varmt om denne Bounty sjokoladen, så derfor tenkte eg at det var verdt å prøve å lage sjokoladen sjølv. Så etter bittelitt surfing på nettet fann eg oppskrifta og satte i gang.
Og jammen blei det godt! Bounty er ikkje min favorittsjokolade i utgangspunktet, så eg må innrømme at eg var skeptisk i begynnelsen... Men faktisk så overgikk sjokoladen forventningane mine og eg blei storfornøgd med resultatet.



Du trenger:
1 boks kokosmelk
2 store ss kaldpresset kokosolje (extra virgin)
2 ss sukrin/sukrinmelis (Fås kjøpt på helsekosten)
150-200 gram kokos
150 gram mørk sjokolade (minst 70 %)
Og slik gjør du:
Sett kokosmelkboksen i kjøleskapet i et par timer for at kokosmelken skal skille seg. Hell av kokosvannet, og ha den tjukke kokosmelkmassen i en kjele sammen med kokosolje og sukrin. Varm opp og rør godt sammen. Hell i kokos og rør. Smak om du synes massen er søt nok.
Fordel kokosmassen i silikonisbitformer eller i isbitformer. Legg de så i fryseren til de har stivnet.
Smelt sjokoladen over svak varme, eller i vannbad og dypp kokosbitene i sjokoladen.

Denne herlige oppskrifta fann eg hos Camilla Phil. 


Sjokoladen slår ikkje kvikklunsj som tursjokolade, men er absolutt godkjent!

Ha ein fin torsdagskveld videre!

1 kommentar:

  1. Å, det måå jeg prøve! Har faktisk kun sett oppskrift på sukkerfri bounty med ingredienser jeg er allergisk mot - men denne er helt allergifri for min del :-D Da vet jeg hva jeg skal ha som helgekos ;-)

    Artig at du likte intervjuet! Liker bloggen din veldig godt, så tenkte med én gang på din som en av de som var verdt og nevne:-)

    Klemmer

    SvarSlett

Tusen takk for alle kommentarer! Det gjer meg så glad:)