onsdag 22. februar 2012

Sushi til lunsj


 Eg har fri denne veka. Og i dag hadde eg egentlig en plan om å finne fram skia og ta meg en tur i det supre været...
Kom visst aldri så langt. Det blei sushi istedenfor!
For noken år sidan lagde eg litt sushi, men eg syntes alltid at risen blei grøtete og faktisk ganske vond, så eg slutta å lage det.
Men så snakka eg med min japanske kollega. Hennes råd til sushirisen: Åpne aldri lokket!
Så eg fulgte hennes råd. Kokte risen slik det stod på pakka, og klarte faktisk å holde tilbake trangen om å åpne lokket.
Og det funka!!Sjølv om sushien på bildene ikkje ser så proff ut, smakte det kjempegodt.
Risen smakte som på restaurant. Eg blei veldig stolt.
Inni makiene har eg salmalaks, agurk, vårløk og sesamfrø.
deilig!
Så til alle som sliter med grøtete suhiris: Aldri åpne lokket:)






2 kommentarer:

  1. Ser lækkert ud. Jeg smagte sushi første gang for ikke så længe siden- og nu skal jeg på kursus i næste uge for at lære at lave det. Knus

    SvarSlett
    Svar
    1. så gøy med sushikurs! Sikkert veldig interresant å lære det av noken som kan det:) lykke til med kurset!

      Slett

Tusen takk for alle kommentarer! Det gjer meg så glad:)