fredag 18. april 2014

Fjærgenser



Årets påskestrikketøy er ferdig. Veldig fornøgd med resultatet! Syns det er så herlig med denne fjæra!

Som vanlig med Picklesoppskriftene syns eg ofte at genserene blir litt korte. Så derfor strikka eg den litt lenger. Dette gjorde til at eg ikkje fikk nok garn, så det blei visst ingen ribbermer på genseren, men det er ikkje så farlig syns eg:)

Mønsteret til denne genseren finn du her

I tillegg til å strikke genseren lenger, brukte eg og pinne 3,5 og ikkje 3 som står i oppskrifta. Trur det er lurt om man strikker litt stramt:)


Ønsker alle ei fortsatt god påske! Her i nord er det fortsatt full vinter, og våren virker meget fjern.. Men fint å kunne gå på ski i påska iallefall!:)


3 kommentarer:

  1. Veldig flott! Fjær er stilig, og den gjorde seg som blikkfang. Har sett på genseren på Pickles tidligere, den er av de finere de har, synes jeg.

    SvarSlett
  2. Ble veldig fin! Synes også modellene er veldig korte. Pleier å kjøpe med ekstra nøster i tillegg til "Pakke", for jeg vet at min strikkefasthet ikke matcher helt og at jeg vil ha plagget over linningen på buksa...
    Uansett, stilig med fjæra! Lyser opp genseren:)

    SvarSlett
  3. For en stilig genser!! Jeg synes faktisk at ermene ( i tillegg til fjæra selvfølgelig) ble prikken over i-en, nettopp fordi det ikke er ribber på dem! Veldig fin lue også, ikke minst på grunn av dusken :) sitter selv med et strikkeprosjekt i tynt alpakkagarn, men jeg er ingen rask strikker, så jeg satser på en høstgenser!

    Ønsker deg en fin 2.påskedag :)

    SvarSlett

Tusen takk for alle kommentarer! Det gjer meg så glad:)