onsdag 17. april 2013

DIY kjole!


No har eg endelig fått somla meg til å lage ein DIY på superkjolen:)
Klarer ikkje å laste opp pdf-filer på bloggen, så dersom noken vil ha mitt forsøk på tegna mønster er det berre å legge igjen mailadressa, så sender eg det på mail. Har foreløpig berre størrelse fire år nedtegna, men det er ikkje noke problem å justere mønsteret sjølv trur eg:)

Denne kjolen er faktisk ganske super.  Kjolen kan nemlig brukes både på retta og vranga. 2 i 1 liksom.
Eg syns det var litt smart:) Håper noken har lyst til å prøve seg på ein slik superkjole.

                                     På vranga                                              På retta                                          
 
Så her er altså framgangsmåten

DIY superkjole:

1. Bruk enten mitt mønster som mal, eller finn en kjole med passende størrelse og tegn av.
2. Legg stoffet dobbelt og klipp ut ut 4 deler. Inner og ytterstoff fremside og inner og ytterstoff bakside.

3. Sy sikksakk rundt alle delene.
4. Legg bakstykket og fremstykket rette mot rette og sy sammen i sidene. Gjør det samme med foret.
5. Om du vil ha bånd eller annet pynt på kjolen, kan dette syes på nå.
6. Legg den ene kjolen inni den andre. Rette mot rette
7.Legg hemper mellom stoffet i skuldrene og sy dem fast først.

8. Sy deretter kjoledelene sammen rundt hele halsen rette mot rette.

9.Vreng kjolen og sy en stikning rundt halsen.

10. Nederst på kjolen lager du en brettekant innover på både kjolen og foret og syr så en stikning rundt hele kjolen.
11. Sy på knapper



Ha ein fin kveld!







9 kommentarer:

  1. Så utrolig fin! Jeg vil veldig gjerne ha mønster, mailadressen min er live.ostvik@gmail.com

    smil!

    SvarSlett
    Svar
    1. Så koselig at du likte den! Har sendt mønsteret på mail:)
      Lykke til!

      Slett
  2. Hei. Kjempesøt kjole. Googlet nettopp kjolemønstre og fant deg, heldige meg. Har lyst til å sy kjoler til mine barnebarn på 3 og 5 år. Kan du være så snill å sende meg mønsteret? Bruker du tynt bomullsstoff? Mailadresse: gommo@live.no. Ha en fin helg :-)

    SvarSlett
  3. Så fine både kjolene og jentene :)

    SvarSlett
  4. Jeg vil gjerne ha mønster, har ei lita jente som ønsker seg ei kjole turi.saltnes@hotmail.com

    SvarSlett
  5. Hei. Super kjole, hadde vært kjempeflott om jeg hadde fått en kopi av mønsteret;)
    Mvh Maria

    maria_bitnes@hotmail.com

    SvarSlett
  6. Kjære maria og turi!
    Så koselig at dokke liker kjolen, skal sende mønster på mail i morra:)
    Sigrid:)

    SvarSlett
  7. Jeg kommenterer kanskje litt for sent, men om mønsteret på den søte kjolen fremdeles er tilgjengelig hadde jeg blitt veldig glad :) enirt88@hotmail.com
    -Trine :)

    SvarSlett
  8. ÅÅÅ, DENNE KJOLEN LIKTE jeg godt, kom over den helt tilfeldig. Men for å sy, er jeg helt avhengig av mønster. Har du det enda og eventuelt i en større str? jeg skal sy til et gull som er 8 år, lang og tynn og bare helt skjønn. Blir veldig glad om jeg kan få det på e-post.

    SvarSlett

Tusen takk for alle kommentarer! Det gjer meg så glad:)